fietstocht batikatelier en bitjakrit - Reisverslag uit Tlogo Kidul, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu fietstocht batikatelier en bitjakrit - Reisverslag uit Tlogo Kidul, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu

fietstocht batikatelier en bitjakrit

Blijf op de hoogte en volg Froukje

01 Januari 1970 | Indonesië, Tlogo Kidul

goedemorgen half zes gaat de wekker heerlijk ontbijtje en dan gaan we Dr voor! we rijden n halfuurtje met de bus en t heeft ook wel wat fietsen om zeven uur s morgens.maar hier is alles weer in volle gang de mensen staan hier erg vroeg op volgens onze gids hebben de mensen hier maar vier uur slaap nodig.ttempo is natuurlijk ook anders dan bij ons.
we krijgen allemaal n mooi fietsje de heren n bike en de dames met n mandje. de tocht gaat twee uren duren en de temperatuur is nu al dertig Plus.we gaan door de prachtige lokale dorpjes en dat is erggg leuk hey levert weer prachtige plaatjes op.we stoppen bij n boerderij waar n albinokoe staat en de hele familie spontaan naar buiten komt.de mensen zijn echt zooi lief en vriendelijk zo kunnen we mooie foto's maken want ze poseren spontaan.
onderweg komen we nog n vulkaan tegen die nog regelmatig actief is een tempel in dat gebied gelegen is ook behoorlijk beschadigd.devolgende stop isbijn klein marktje van delokale bevolking.wat je daar ook ziet! complete kippenpoten gebakken poten van kippen en geslacht e kippen liggen zo in de zon blauwe muggen maakt hun niet uit.ook hier had de Keuringsdienst n ware uitdaging.vreselijk leuk om daar even rond te lopen.inmiddels is iedereen kletsnat van t zweet maar we hebben water meegekregen.we stoppen ook bij n schooltje en mogen even n partijtje voetballen met de kinderen.ze krijgen van de gids na afloop n banaantje en wat geld en we werden weer spontaan uitgezwaaid.
onderweg komen we door de rijstvelden en zien daar de vrouwen hard werken met blote voeten rijst planten in t water. t zet je weer met beide benen op de
grond wat is dit afzien voor deze vrouwen en ze blijven lachen geweldig! we gaan t laatste stukje dien en genieten weer met volle teugen.bij aankomst krijgen we koffie en thee en.....ja n heerlijke pisang goreng heerrrrlijk!!
en wat ons nu weer overkomt.... geweldig!!! we mogen in een becak zitten n soort tuktuk maar dan met een motertje.geweldig!we laten ons door het drukke verkeer brengen naar het paleis van de sultan.een enige tocht waarbij je je hart soms vasthoudt t raast je aan alle kanten voorbij.ik laat t maar over me heenkomen geniet met volle teugen.jorrit lijkt wel op de sultan zelf haha prachtig gezicht hoe we daar door de stad vliegen.
de bezichtiging van t paleis is leuk en interessant. we gaan verder om een batikfabriek te bezichtigen en ik kijk m'n ogen uit! wat n kunstenaar s daar! je Ziet het h