Bandung - Reisverslag uit Raimakan, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Raimakan, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu

Bandung

Blijf op de hoogte en volg Froukje

01 Januari 1970 | Indonesië, Raimakan

gisteravond zo laat aangekomen dat we allemaal geen puf meer hadden om uitgebreid te gaan eten gelukkig konden we in t hotel terecht voor n warme hap en n tropisch drankje.bij t typen van t verslag ben ik in slaap gevallen haha.maar gelukkig na een goeie n gaan we met een klein groepje naar de theeplantage s.een deel van de groep blijft thuis omdat de reis best wel erg prachtig maar ook vermoeiend is.
op de theeplantage zien we onze ogen uit en we mogen met het hele proces meelopen.erg interessant om te zien we volgen de thee van t plukken. drogen. gemalen en gezeefd en ingepakt.natuurlijk drinken we een beker Javaanse thee en we krijgen er weer n heerlijke gebakken banaan bij. poehh wat Heerlijk weer.inmiddels ben ik n beetje verslingerd geraakt aan deze heerlijkheid.we krijgen van de gids allemaal n pakje thee mee.
op de terugweg stoppen we even voor n foto moment en ik ga even midden tussen de thee struiken staan om mooie foto's te maken totdat de gids vertelde dat er veel Cobra s!!!in zitten nog nooit zo snel ben ik weggegaan haha.maar wel mooie foto's gemaakt.er zijn al vaak mensen gebeten en Helaas er aan overleden.de mensen die op de plantage werken hebben lange laarzen aan aan en lange mouwen.(ik niet haha)
we pikken de groep weer op die achtergebleven was en gaan metelkaar n wandeling maken in Bandung.t is zondag en iedereen komt naar de stad we zien onze ogen uit!wat n mensen massa en wat n drukte met zoveel auto's en scooters.hele gezinnen die op 1scooter zitten.en inmiddels is de temperatuur weer gestegen naar plus dertig dus we verlaten snel weer de stad voor de koele airco.
na deze stadstour gaan we naar n folkloristische dansvoorstelling.we komen net op tijd tis n behoorlijk strak schema.net op tijd komen we bij de voorstelling.en dit waren twee geweldige uren.jonge kinderen die dansen . muziek maken en ook volwassenen die een geweldige show geven.ze maken muziek op n soort bamboe harp.iedereen krijgt er een en binnen een twintig minuten spelen we metelkaar een prachtig stuk muziek.geweldig om mee te maken! een en al kleur en vrolijkheid.er worden mensen uit t publiek gehaald om mee te doen en jahoor ik was t bokje.maar ik heb er van genoten!
we hebben even n halfuurtje snel douchen en weer op pad om hapje te eten.de halve groep hoest en is moe er zitten veen stel bij van 79jaar alle respect dat ze dit tempo kunnen volhouden.maar we willen zoveel mogelijk zien dus we klagen niet.