bukkittinggi - Reisverslag uit Bonjol, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu bukkittinggi - Reisverslag uit Bonjol, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu

bukkittinggi

Blijf op de hoogte en volg Froukje

01 Januari 1970 | Indonesië, Bonjol

zo dat was me t nachtje wel erg kort half zes werden we gewekt t word n lange reisdagboek.maar we gaan er regelmatig uit om foto's te maken en bezienswaardigheden te bekijken.we zijden vroeg weg en de eerste stop is de smederij.hier worden handmatig kapmessen gemaakt en verkocht.erg leuk om dit ambachtelijke werk te zien.we hebben diep ontzag voor de chauffeur van onze bus wat we hier af en toe tegen komen het is niet te geloven erg slechte en smalle wegen rakelings rijd t langs elkaar je houd soms je hart vast maar we hebben inmiddels een grenseloos vertrouwen in hem.
we vervolgen onze trip en komen aan in de kruidentuin.iedereen sluit zich suf met dertig want er zijnveel muggen ed inde tuin.ik sta met verbazing te zien wat er hier allemaal groeit.
karamon.peperkorrels.chilipoeder.cassave.pinda s.kaneel.laos.kruidnagel.djahe (gember). nootmuskaat.cacaobonen.koffie
dit was een interessante excursie en natuurlijk kunnen we kruiden vers en goedkoop kopen.
de reis word vervolgd en we stoppen bij n school n soort campus.de kinderen gaan hierheen vanaf elf jaar tot en met achttien.ze wonen hier metelkaar in hutten schrijnend om te zien buiten de school is er 1leraar die toezicht houdt.de kinderen mogen alleen de Ramadan tijd naar huis verder blijven ze daar.dit heeft diepe indruk gemaakt.zemoeten ook hun eigen potje koken.t waren hokje s van ongeveer 2x2 en daar wonen soms vier of vijf in.wij houden dit niet voor mogelijk.
na veel foto's (dat wilden ze graag? gaan we weer verder.iedereen heeft trek want r ontbijt was al half zeven nu is t inmiddels half drie.maar de lunch is heerlijk uiteraard rijst mie en groenten en n groentesoep is.n lekker banaantje als toetje.mn buik begint te rommelen das niet goed...maar ik ben niet de enige iedereen heeft immodium mee dus t komt vast goed.de wc s. zijn hier erg onhygi