borrubadur - Reisverslag uit Demangan Baru, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu borrubadur - Reisverslag uit Demangan Baru, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu

borrubadur

Blijf op de hoogte en volg Froukje

17 Januari 2017 | Indonesië, Demangan Baru

vandaag alweer vroeg want we gaan de borrubadur beklimmen! half zeven worden wekt.
de borrubadur is de grootste tempel ter wereld en er zijn 150treden die we moeten beklimmen.masr het is zeer de moeite waard! wat prachtig en een goeie uitleg gehad van een gids.als je er aankomt dan wemelt t van de verkopers je moet ze zowat van je afslaan das niet leuk maarja die mensen willen ook wat verkopen dat is ook weer te snappen.het is erg heet behoorlijk boven de dertig graden.ik moet even n omslag doek aan want m'n korte broek is net te kort Jorrit kon Dr zo in.we kregen allemaal n flesje water mee dat is hier goed geregeld we worden steeds voorzien van flesjes water. de tempel beklimmen is erg indrukwekkend en interessant maar ook best zwaar in deze hitte.maar we halen de top!we mochten iets aanraken en drie wensen doen.nou ja dat hebben we maar gedaan ?? langzaam gaan we weer naar beneden waar de volgende verrassing weer op ons wacht!
er staan n soort tuctucs klaar maar dan met n paard ervoor en we gaan n rit maken drie km verderop door n dorp je.geweldig is dit!! door het dorpje gelopen komen we bij n familie langs die chips maken van cassave.we kunnen het hele proces volgen buiten zitten vrouwen op de grond te pellen en dan een jonge die stuk voor stuk de cassave s door n soort snijmolen haalt en dan worden ze gefrituurd.de hele familie helpt mee moeder dochter oma opa... iedereen en dit allemaal gebeurt in n ouwe schuur geweldig om te zien! verderop in t dorpje maakt er iemand taufou (weet niet of ik t goed schrijf) allemaal onder erg primitieve omstandigheden als bij ons de Keuringsdienst van waren langs was gekomen dan was t niet best! maar juist de lokale bevolking is zo leuk om te zien de mensen zijn zo vriendelijk en lief.
we stappen weer in de paard.en.wagen.tuctuc en gaan weer naar de bus.het is weer tijd voor de lunch t word straks weer afzien thuis.twee keer per dag (als je wilt drie keer) complete rijsttafels s morgens moeten we er niet aan denken t alternatief is dan n erg droog witbroodje.maar s middags en s Avonds is het heerlijk!
we bezoeken nog n zilverfabriekje en gaan daarna richting hotel.deze keer n uur of vier in hotel en de meesten gaan even n paar uurtjes slapen t vroege opstaan de warmte en volle dagen beginnen n beetje z'n tol te eisen.
maar na een uurtje rust gaan we nog even heerlijk eten.
we hoorden vanmiddag dat er in medan n aardbeving is geweest en daar zijn we net vertrokken.... hopen maar dat t daar meevalt wij hebben er gelukkig niks van meegekregen.
vanavond maar weer op tijd morgen ochtend half zes worden we gewekt we gaan een fietstocht doen dus zeven uur zitten we op de fiets ??

• 17 Januari 2017 - 18:42

Hylkje Korporaal V/d Woude:

Jorrit en Froukje, wat geweldig allemaal wat jullie beleven, t is ook leuk om jullie zo te volgen. je verteld ook zo mooi. ik voel de hitte bijna al lijkt fietsen bij + 30 me ou geen pretje.!!!!! heel veel plezier en groetjes.