sipiroc - Reisverslag uit Bonjol, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu sipiroc - Reisverslag uit Bonjol, Indonesië van Froukje Jorritsma - WaarBenJij.nu

sipiroc

Blijf op de hoogte en volg Froukje

01 Januari 1970 | Indonesië, Bonjol

vanmorgen varen we eerst weer naar t vaste land met als bestemming vandaag sipiroc.we rijden n prachtige rit door n stuk authentiek nog niet toeristisch gebied. prachtige natuur rijstvelden cacaobomen bananenbomen.hier wonen weer mensen van n andere Batac tak en hebben weer andere traditie s.we horen van de gids dat ze hier zelfs katten en honden eten.ik mag hopen dat dat vanmiddag niet in onze lunch zat??.
we bezoeken n ananasplantage waar ook koffie bomen staan robusta en arabica. en er staan ook papaya en advocado bomen.er staat n lieve vrouw klaar om ons de verse ananas te laten proeven..heerlijk!
de rijstvelden zijn ook prachtig om te zien gemiddeld eten ze hier zo'n 12/14 kg pp per maand.dat geloof ik graag s morgens s middags s Avonds.
we vervolgen onze rit om naar n plaatselijke markt te gaan.schitterent!een overvloed aan groentes fruit Ed.volgens mij eten ze hier werkelijk alles.tis jammer dat ik nog geen foto's kan zetten op deze site (Facebook lukt wel)dan kon ik de mooie vruchten laten zien cambutan n rode prikvrucht .Snake skin heeft n slangachtige buitenkant heel apart.we lopen achter de gids aan en hij trakteert ons opnemen soort oliebol gemaakt van cassave gevuld met bruine suiker en dan gefrituurd... heerlijk!!!
we gaan weer in de bus op naar de warmwaterbronnen.we lopen door n soort vuilnisbelt (ze nemen hethier niet zo nauw)en zien dan prachtige bronnen met erg heet water (60gr) er was iemand die z'n zwembroek meehad maar dat kon hij wel vergeten. het was al warm maar daar helemaal dus we besluiten met elkaar een eindje nog te rijden en dan even wandelen.je Komt dan de leukste dingen tegen.kinderen willen met je op de foto vrouwen poseren graag even. je kunt zien dat t hier erg veel armoede is wat erge indruk op me maakt wat leven wij dan toch in weelde.maar alle maal blijde gezichten! als je ze dan n foto van zichzelf laat zien dan liggen ze Inn deuk.deze dag heeft weer heel veel indruk gemaakt.we gaan met z'n allen op tijd eten want we zijn erg moe.morgrn weer zes uur op.

• 11 Januari 2017 - 15:34

TIneke De Boer:

Door het lezen van je reisverslag maak je in je gedachten een foto. Denk om het eten van te veel apart eten want idd de hygiene is daar ver te zoeken. Maar toch maar genieten.